Pressreleaser & Nyheter

Jouni Puttonen ja Mats Olofsson kattelevat

Den 25 september 2017 förvärvade OP-gruppen AB  Vantaa Kone and Laite Oy, som ligger i Tuusula. Genom förvärvet förstärks OP-Gruppens finska dotterbolag, OP Jasto Oy avsevärt på servicesidan. Nuvarande personal på Vantaa Kone and Laite Oy fortsätter att arbeta i bolaget. OP Jastos eftermarknad, såsom service, reservdelar, teknisk support, maskinrenovering m m, kommer nu att koncentreras till lokalerna i Tuusula.

Vanda Kone och Laite Oy: s nuvarande ägare Jouni Puttonen kommer att fortsätta att arbeta som platschef. Förvärvet är kronan på verket för Jounis Puttonens 17-åriga entreprenörskapskap som ägare till ett snabbt växande företag. "– Det är blandade känslor,  men framför allt mycket positivt, när resurserna hos den nya ägaren garanterar mycket arbete och goda tillväxtmöjligheter för nuvarande anställda." säger Jouni. OPgruppens ägandeskap ger också personalen möjlighet att utveckla sina kunskaper och färdigheter i de starka varumärken som representeras av OP jasto Oy.

OP Gruppens huvudägare, Mats Olofsson, säger att en stark eftermarknad är grunden för att bygga en lönsam verksamhet inom området entreprenadmaskiner. Mats är mycket imponerad av den mångsidiga professionalism och arbetsmotivation som finns bland Vanda Kone och Laite Oy:s personal. Mats Olofsson känner tillförsikt för Jounis arbete med att bygga en väl fungerande serviceverkstad för OP: s varumärken.

Ny säljare på OPJasto Oy

I början av oktober börjar Tero Auresto som säljare hos företaget. Tero bor i Jyväskylä och tar över försäljningsområdet "Centrala Finland". Tero har tidigare sålt produkter från Kobelco och Kubota.

OP Gruppen AB, har funnits i 35 år, främst inom olika återvinnings- och materialhanteringsmaskiner i Sverige, Norge, Danmark och de senaste tre åren även i Finland. Varumärken som Doppstadt, Sennebogen, Rubblemaster och nu också Magni teleskoplastare samt MTB hydraulverktyg ingår i sortimentet. Företaget har mer än 200 anställda och en omsättning på över 60 miljoner euro.

För mer information:

Mats Olofsson